znhll1d

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Still The One kapitel .1

Av One Direction - 28 april 2013 22:03

Still the one

 
Inledning: 19 åriga Emily bor i sin lägenhet i London. Hon och Eleanor Calder var en gång bästa vänner tills Eleanor tvingas välja mellan sin pojkvän Louis Tomlinson i det populära bandet One direction och Emily. Emily klarar inte av att se Eleanor olycklig så hon beslutar sig för att avsluta vänskapen och låta Eleanor leva lyxliv med Louis men när Emily tvingas berätta hur förkrossad hon är för Eleanor blir inget som hon tänkt sig.......


Emilys perspektiv
Det var två dagar kvar till min tjugo åriga födelsedag. Jag vandrade längs trottoaren påväg till Londons universitet "London Univercity". Jag fortsatte vandra och såg att dom hade öppnat upp en affär. " Nelly's fashion shop " lydde skylten. Jag visste att den affären skulle öppnat för länge sen men jag får väl vara nöjd att de öppnat överhuvudtaget.
När jag äntligen var framme gick jag in genom portarna påväg till mitt klassrum.
- Hi, Emily nice to see again. Sa min lärare Mrs. Nilsson från sverige.
- Hi, Mrs. Nilsson nice to see you to.
- Okay,take your place and start practice on page number twenty seven.
Jag gick mot mitt lilla skrivbord i hörnet och slog upp rätt sidor i vår kunskapsbok om hur man blir en lärare. Jag sneglade på de andra och såg att William hade kommit till sida femtiofem redan. Själklart var han värsta plugghästen som alltid skulle plugga bäst och vara bäst.
Efter en hård dag på universitetet gick jag längs gatorna hem och fastande med blicken på affären jag sett tidigare idag. " Nelly's fashion shop ". Jag gick med långa steg in till butiken. Jag stönade när jag var tvungen att se alla reklam inslag med Eleanor på, min före detta bästis har tydligen inte behövt ge upp karriären som modell.
När jag tillslut var hemma och satt framför min macbook var jag inne på twitter. Jag kollade mina retweets och såg att Eleanor retweetat. Jag saknade henne verkligen. I hennes retweet stog det "Miss u so much i does't mean to sorrow u xx". Jag svarade. " I miss u to but u don't sorrow me i sorrow myself, have it good with Louis and the other lads i'm fine ". Det där sista "I'm fine". Var en stor lögn för inuti var jag helt förstörd. Jag loggade ut från twitter och åt det sista av min macka.
Jag vaknade sent den lördagsmorgonen. Jag klev upp och tog på mig en snygg blus med ett par skorts med nitar. Jag gick ut och åt frukost samtidigt som jag loggade in på min iPhone. Jag klickade upp twitter. " I know you feel bad, comes to your home today no matter what, would sort out things ". Det var från Eleanor. Jag suckade och skulle precis ta på mig ytterkläderna för att gå ut innan hon kom när dörklockan plingade och Eleanor steg in utan att vänta på att någon öppnade.
- How are you Emily? Sa hon.
- Good thanks for ask.
- I see on you that something is wrong. Sa hon och spände blicken i mina ögon. Jag tittade ner.
- Somthing?!, Everything sucks! Skrek jag. Hon sa inget utan visade med handen att jag skulle sätta mig ner i soffan.
- I'm so sorry but i does't think when i sad that i just can have a boyfriend and the job. I promise to never do it again. I was stupid but it was a year ago now maybe we just can forgot it ? Sa hon högt.
- Maybe, but if i won't forgot it ?! Skrek jag.
- Huh? Wow you are to much. Skrek hon och sprang ut och slängde igen dörren.
Jag kände hur tårarna började falla. Vaför skulle jag krångla till allting?
Eleanors perpektiv
Jag låg i min säng och storgrät. Det hjälpte inte att se sig själv gråta påväg hem från Emily när alla dumma paparazzis ska ta massa foton bara för att man är Louis Tomlinsons flickvän. Jag hörde hur dörren stängdes och in i sovrummet kom en flåsande Louis.
- Sorry all the paparazzis.. Have you cry babe? Sa han.
- Yeah, how do you see that? Sa jag retsamt. Hans närhet gjorde mig så glad. Han slängde av sig ytterkläderna och någon minut senare satt jag i Louis famn på soffan efter att jag berättat allt som hänt.
- Give her time, i promise it will be good! Viskade han i mitt öra så det kittlades.
- Thanks Louis i love you so much.Sa jag och kramade honom hårt.
Efter en hård dag gick vi och la oss i sängen med en bra film och Ben & Jerrys. Vi tittade på " Hunger games " och efter det somnade vi och sov sött hela natten.
Jag vaknade mitt i natten men inte hemma i Louis famn utan i en bubbelpool med kokhett vatten. Jag hade brännsår över hela kroppen och skärsår på läppen. Min pyamas var dyngsur och jag kände två händer på min hals. En gubbe kom imot mig med en stor yxa...
____________________________________________________________________________________
Det var det första kapitlet av Still the one. Hoppas ni gillade det :)
Kommentera :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Direction - 12 maj 2013 18:06

BYTER NU MIN ONE DIRECTION BLOGGADRESS TILL ZNHLL1D.DEVOTE.SE OCH PÅBÖRJAR EN NY NOVELL!!! ...

Av One Direction - 7 maj 2013 16:30


Last first kiss kapitel 3.   Tidigare: Jag stod innanför dörren och hade precis sagt hejdå till Louis.- Mum I'm home! Jag gick in i vardagsrummet och såg mamma sitta snyftandes i pappas knä.- What happend? Sa jag frågandes.- It's Ashley, she's ...

Av One Direction - 5 maj 2013 18:32


LAST FIRST KISS KAPITEL 2.Tidigare: Jag var inne på motorvägen som ledde till Doncaster när någon tappade kontrollen över sin bil bakom min och det slutade med en stor smäll innan allt blev svart.....   Ciaras perspektivJag vaknade upp och hade en...

Av One Direction - 5 maj 2013 16:04


Last first kiss kapitel 1.Prolog: 18 åriga Ciara Moore bor i en lägenhet i London. Ciara var mobbad som liten och aldrig speciellt omtyckt av klasskamraterna. När Ciaras familj bestämmer sig för att flytta till Doncaster bestämmer hon sig för att fly...

Av One Direction - 5 maj 2013 13:55

Hej alla Directioners ♥ Sjukt ledsen att det inte har kommit något nytt kapitel men tänker börja på en ny novell nu för den förra gick åt skogen ♥ Anledningen till att inget nytt kapitel kommit är för att jag haft datorförbud för jag ...

Presentation


Hej och välkommen till min novellblogg. Jag är ett elvaårigt fan av One Direction som gråter av att bara se deras konsärer på Youtube♥ Prologen om den pågående novellen finns i första kapitlet av Still the one♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte göra så att ni får bestämma en tjej som ska komma in i novellen snart (kommer mer i ett enskilt inlägg)är det än bra idé?♥
 Ja♥
 Nej♥
 Ta den vägen ditt hjärta bestämmer♥
 Vet inte♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards