znhll1d

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Last first kiss kapitel 1.

Av One Direction - 5 maj 2013 16:04

Last first kiss kapitel 1.
Prolog: 18 åriga Ciara Moore bor i en lägenhet i London. Ciara var mobbad som liten och aldrig speciellt omtyckt av klasskamraterna. När Ciaras familj bestämmer sig för att flytta till Doncaster bestämmer hon sig för att flytta till en egen lägenhet i London. Men vad händer när hon besöker sin familj i Doncaster och vem träffar hon?

 
Ciaras perspektiv
- Bye mom, dad! Sa jag och kramade om dom.
- Bye darling see you later! Sa mamma.
- I wan't to live with Ciara! Gnällde min lillasyster Ashley.
- But Ashley you're only six you can't live in London with Ciara, she can't pay for you all the time. Sa mamma även om hon visste väl att pengar var det minsta problemet för mig en känd sångerska.
Efter att jag sagt hejdå till min familj tog jag min bil till lägenheten. Väl hemma kastade jag av mig skorna och hängde upp jackan. Jag hade sagt till min lillasyster att hon kunde komma och hälsa på i nån vecka senare. Mitt uppe i mina tankar ringde min telefon. Det var Ariana min maneger.
- Hi Ariana!
- Hi darling you have a meeting 5'oclock.
- Oh okej se you later then. Sa jag.
- Yeah love you! Sa hon och la på. Ariana var som en mamma för mig. Vi stod varandra väldigt nära. Jag gick in till badrummet och fixade till mig lite. Jag inspekterade mitt långa bruna hår och mina bruna ögon. Som liten hade jag blivit mobbad för mitt vackra utseende alla tjejer hade varit avundsjuka och killarna hade liksom hängt på. Jag hade blivit kallad som kindbenstjejen , snorunge osv.
- Hi darling the meeting is in room 24. Sa Anne receptionisten även känd som Harry styles mamma. Harry kände jag knappt men vi hade träffats nån gång. Jag gick mot rummen och klev in i kontoret där mötet var.
- Ariana? Sa jag och Ariana kom fram och kramade om mig. Hennes långa blonda och lockiga hår dinglade över hennes axlar.
- Hi sweetie nice to see you this is Zara and Simon. Jag gick fram och hälsade innan jag satte mig ner. Efter en stund tystnad klev en lång kille med lockigt hår in. Ingen mindre än Harry.
- Hi Harry right? Sa jag och hälsade.
- Yeah if i remeber correctly, you are Ciara.
- Okej let's start. Sa Zara strängt och Harry satte sig.
Efter mötet hade jag och Harry bestämt oss för att hänga lite. Vi satt nere på sandstranden omringade av paparzzis och tidningen.
- Look here a new couple? Sa killen som stod framför kameran.
- No we're just friends and please leave us alone. Sa Jag.
- Don't worry I call Paul my lifeguard. Sa Harry.
En halvtimme senare satt vi i Pauls bil och jag fick skjuts hem.
- See ya later? Sa Harry med en frågande min.
- Uhm, yeah sure. Sa jag osäkert.
Harrys perspektiv
- So is it something between you and Ciara? Sa Paul påväg hem till mig.
- No we're just friends and it was a long time ago. Sa jag med en min som ingen misstror.
- Okej , but she's famous to so don't spread rumors. Sa han med en bekymrad ton.
- Don't worry man! Sa jag och vi skrattade.
Victorias perspektiv
Jag vaknade av väckarklockan vid halv tio. Jag gick in mot badrummet och börjar borsta igenom håret. Jag skulle på en inspelning av min nya låt "Begging on your knees" idag. Efter att ha sminkat mig, bytt om och ätit gick jag och klädde på mig ytterkläderna. Jag tog min bil ut till studion.
- Hi Ciara how are you? Sa Ariana när jag var framme och stod inne i studion.
- It's okay how are you? Sa jag i mikrofonen inne så hon skulle höra mig utanför.
- Good thanks! Sa hon innan vi avbröt konversationen och jag började sjunga.
" You had it all the day you told me, told me you wan't me, I had it all but let you fool me fool me completly. I was so stupid to give all my attention cause the way you played me , exposed your true intention. One day I'll have you begging on your knees for me...."
Efter låten spelade jag in några cover som t.ex Make it in america. När jag gick ut ur studion möttes jag av Ariana.
- Hi darling, you have work in three months now so it's time for some vacation for all of us. När hon sa all of us menade hon alla som jag jobbade med.
- Oh, thanks then i can visit my family in Doncaster!
- Well good idé but you start work in three weeks again. Sa Ariana.
- Yeah i know bye! Sa jag och kramade om henne innan jag gick ut till min bil omringad av paparazzis.
Väl hemma tog jag en smörgås innan jag började packa. När jag var färdig med allt och hade ringt mamma och sagt att jag kommer gick jag ut till bilen och började köra mot Doncaster.
Jag var inne på motorvägen som ledde till Doncaster när någon tappade kontrollen över sin bil bakom min och det slutade med en stor smäll innan allt blev svart.....

______________________________________________________________________________________

Så det var första kapitlet av Last first kiss! Har valt att gå sakta fram i detta kapitel men endå få in killarna fort fick iaf in Harry i första. Och vad hände på motorvägen till Doncaster? Vem är dåren som körde på Ciara?

Börjar på nästa kapitel direkt! <3

Och snälla kommentera det peppar mig mer att skriva<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Direction - 12 maj 2013 18:06

BYTER NU MIN ONE DIRECTION BLOGGADRESS TILL ZNHLL1D.DEVOTE.SE OCH PÅBÖRJAR EN NY NOVELL!!! ...

Av One Direction - 7 maj 2013 16:30


Last first kiss kapitel 3.   Tidigare: Jag stod innanför dörren och hade precis sagt hejdå till Louis.- Mum I'm home! Jag gick in i vardagsrummet och såg mamma sitta snyftandes i pappas knä.- What happend? Sa jag frågandes.- It's Ashley, she's ...

Av One Direction - 5 maj 2013 18:32


LAST FIRST KISS KAPITEL 2.Tidigare: Jag var inne på motorvägen som ledde till Doncaster när någon tappade kontrollen över sin bil bakom min och det slutade med en stor smäll innan allt blev svart.....   Ciaras perspektivJag vaknade upp och hade en...

Av One Direction - 5 maj 2013 13:55

Hej alla Directioners ♥ Sjukt ledsen att det inte har kommit något nytt kapitel men tänker börja på en ny novell nu för den förra gick åt skogen ♥ Anledningen till att inget nytt kapitel kommit är för att jag haft datorförbud för jag ...

Av One Direction - 3 maj 2013 16:58

Hejsan som rubriken lyder så handlar detta inlägg om nästa kapitel♥♥ Vill informera er om att Still the one kapitel 4. ♥ Tack för ert tålamod! ♥ Ha en bra dag! ♥ ...

Presentation


Hej och välkommen till min novellblogg. Jag är ett elvaårigt fan av One Direction som gråter av att bara se deras konsärer på Youtube♥ Prologen om den pågående novellen finns i första kapitlet av Still the one♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte göra så att ni får bestämma en tjej som ska komma in i novellen snart (kommer mer i ett enskilt inlägg)är det än bra idé?♥
 Ja♥
 Nej♥
 Ta den vägen ditt hjärta bestämmer♥
 Vet inte♥

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards