znhll1d

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av One Direction - 7 maj 2013 16:30

Last first kiss kapitel 3.

 

Tidigare: Jag stod innanför dörren och hade precis sagt hejdå till Louis.
- Mum I'm home! Jag gick in i vardagsrummet och såg mamma sitta snyftandes i pappas knä.
- What happend? Sa jag frågandes.
- It's Ashley, she's gone! Sa pappa och jag fattade ingenting.
Ciaras perspektiv
- What..? Sa jag med darrande röst.
- She played in the garden for after you go and when we wan't her to come in. Fick mamma fram innan hon fortsatte gråta.
- When we wan't her to come in... She was gone, we have do everything we can and we have call the police. Sa mamma tyst.
- I call Louis! skrek jag och gick ut i bilen samtidigt som jag ringde Louis.
- Hi Ciara? Sa en frågande Louis i mobilen. Jag berättade allt.
- I'm at you're place in three minutes. Sa jag.
- And then I'm ready sa han.
- Thank you! Sa jag innan jag la på och han hoppade in i bilen.
- We start search in you're familys garden after her ok?
- Yeah! Sa jag med panik i rösten och tårarna kom okontrollerat.
- It's okej calm down we find her! Sa han lugnt.
- Thank you! Sa jag med darrig röst.
(Två timmar senare)
- We have done everything we can do! Sa Louis ömt och kramade om mig.
- Thanks!
- Let's take a walk down to the beach? Sa han frågandes.
- Yes it will be good.
Vi satt nere på strandbänken som innan fast klockan var nu två på natten. vattnet svepte över stranden. Tårarna strömmade ner och mascaran hade runnit.
- It's okay we will find her! Sa han lugnande.
- I know but i have to go home to London tomorrow I have to think. Sa jag.
- Yeah I know and I follow you! Sa han.
- Thanks! Sa jag.
Jag vaknade med huvudet på Louis axel och tittade upp. Han var vaken och jag hade somnat.
- Let's go home and take our staffs and then I pick up you at youre place? Sa jag.
- Okay but I follow you home!
- Thanks but you don't have to!
- Yes I have.
Vi hade gått i tystnad innan vi skildes vid husdörren och jag började packa. När jag packat gick jag ner och fann mamma med en glad min vid köksbordet.
- What's going on here? Sa jag.
- The police have found traces after Ashley! Sa hon hälften glatt och hälften oroligt.
- Good but call when they found her I have to go now! Ropade jag.
- Were? Frågade pappa från köket.
- Home to my apartment! skrek jag tillbaka.
- Oh okay , see you later then goodbye! Skrek pappa tillbaka.
- Drive careful! Skrek mamma och jag suckade.
- Yeah sure! Svarade jag.
Jag gick ut till min bil som hade blivit reparerad när jag låg på sjukhuset. Jag la in min väska och satte mig i förarsätet. När jag precis skulle starta bilen såg jag en lapp som var fasttejpad på glasrutan utifrån.
"We have send the invoice to your apartment" Jag brydde mig inte utan körde vidare och plockade upp Louis.
- Hi darling how are you? Sa hans mamma nr jag knackade på.
- Good thanks but we really have to go now sa jag och Louis skyndade sig ut till bilen med mig hack in häl.
- Drive careful now! Hojtade Johanna, Louis mamma.
- Maybe! Skrek Louis för att reta henne.
- What the fuck are this! Skrek Louis med en lapp i handen.

______________________________________________________________________________________

Ohh, vad stod det på lappen Louis hittat? Detta inlägget är tidsinställt men imorgon tisdag är det ledigt med bloggningen på kapitel så då blir det inget ses :) Puss! 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min novellblogg. Jag är ett elvaårigt fan av One Direction som gråter av att bara se deras konsärer på Youtube♥ Prologen om den pågående novellen finns i första kapitlet av Still the one♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte göra så att ni får bestämma en tjej som ska komma in i novellen snart (kommer mer i ett enskilt inlägg)är det än bra idé?♥
 Ja♥
 Nej♥
 Ta den vägen ditt hjärta bestämmer♥
 Vet inte♥

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards