znhll1d

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Still The One kapitel .2

Av One Direction - 30 april 2013 16:23

(Försök ignorera Louis och hans tablettask bakom Liam på bilden)

 

Still the one kapitel 2

 

Tidigare:Jag vaknade mitt i natten men inte hemma i Louis famn utan i en bubbelpool med kokhett vatten. Jag hade brännsår över hela kroppen och skärsår på läppen. Min pyamas var dyngsur och jag kände två händer på min hals. En gubbe kom imot mig med en stor yxa...
Eleanors perspektiv
- Eleanor sweetie , wake up. Jag hörde Louis röst samtidigt som jag torkade tårarna och öppnade ögonen igen.
- Do you have a nightmare? Frågade han mjukt.
- Yeah , i think so sa jag och satte mig trött upp i sängen.
- Are you crying? Why? Sa han oroligt.
- Haha , it was the nightmare but i don't wan't to talk about it sa jag och han pussade mig på näsan som svar att jag inte behövde. Jag nickade och sedan gick vi upp för att äta en sen frukost. Klockan var ju trots allt halv tolv.
- Can i have the butter please? sa jag och pekade på smöret brevid Louis.
- You don't even have to ask. Sa han och gav mig smörkartongen. Jag bredde på smöret på min macka och såg på Louis macka. Han hade lagt på en centimeter smör uppåt och ritat en fågel på. Typiskt Louis ska alltid leka med maten. Jag suckade men fortsatte endå att le.
Emilys perspektiv
Jag gick omkring på stan tills jag såg ett välbekant ansikte. Harry. Jag sprang emot honom men stannade tvärt tre meter bakom när jag såg en tjej stå och kyssa honom. Alice. Jag vände på klacken och gick med hastiga steg därifrån. Jag lugnade mig lite och gick in på starbucks och beställde ett glas iste. Jag skulle precis sätta mig ner när någon knackade på min rygg.
- Hello there Harry said he know you so i think i should say hello. Sa hon vänligt. Jag ställde ner min bricka .
- Hi i'm Emily one of Harrys friends. Sa jag innan jag avbröts a en bekant röst.
- Hi Emily it was a long time ago. Sa han medans han ställde ner brickan vid samma bord där mitt iste stod och sen böjde han sig ner och kramade om mig hårt.
- So, how is it with the univercity and Eleanor know. När han sa Eleanor högg det till i hjärtat.
- Hello i'm also here sa Alice skämtsamt och gjorde en gest att vi skulle sätta oss ner.
- So i guess you to are boyfriend and girlfriend sa jag försiktigt och log. Fast innerst inne ville jag hata Alice men det gick inte hon var så snäll och perfekt för Harry. Men det skulle vara jag som stod med läpparna intill hans och jag som somnade i hans famn. Jag hade varit hemligt kär i Harry sen högskolan nu.
- Yeah we had our one year jubilee a week ago. Sa Alice och log sött.
- Really how fun ! Sa jag och log ett fejkat leende vilket ingen av dom märkte. Skärp dig Emily , Harry Styles har gått vidare han är inte din tänkte jag.
- So how is it with the univercity? Sa Harry och harklade sig.
- Oh, it's good thanks i have two years left now. Sa jag.
- But what about Eleanor then? Sa han och la armen över Alice.
- Oh well, not so good like before. Sa jag.
- So you to have still not forgive each other? Sa han och gav mig en bekymrad min.
- Oh no, but hope we will do it soon i gotta go to her later tonight because it's the univercity tommorow. Sa jag och log. Men jag ljög ju i själva verket jag hade inga planer på att förlåta henne för det hon gjort.
- Uhm, well we have to go now, but it was nice to meet you Emily or should i say Em. Sa Alice och log retsamt men endå vänligt. Jag log tillbaka och kramade om dem båda.
- Goodbye! And take it easy tonight no time to be parents yet. Retades jag och log.
- Bye! Sa dom och skrattade.
Jag skulle precis gå och borsta tänderna när nån knackade på dörren. Jag suckade och gick med långa tunga steg mot dörren.
- Hey sweetie, how are you? Sa Liam och steg in. Jag fick en lång varm kram och en puss på kinden.
- Hey, Liam i've missed you so mutch and it's good now thanks how are you and why are you here? Sa jag.
- Oh, i'm here to talk. I think maybe we should sit down.
- Okej, good for me! Sa jag och satte mig glatt i soffan brevid Liam. Han luktade gott. Men inte bara det, han var söt också. Han harklade sig.
- Okej, i want to talk about Eleanor. She's so sad and she need you more than you know. She loves you and crying all the time. I have't see her smile in about three days and she always smiles. So please forgive her. Sa han och log. Jag funderade.
- Maybe i have to talk with her first and then i forgive her, fine? Sa jag.
- Fine! Sa han och log sitt gulliga leende.
- And it's one more thing i want to talk about! Sa han.
- Okej what?
- About us. Sa han och började.
- I think i have very strong feelings for you and you are a nice girl so i wonder if you wan't to go out any day , any night? Sa han försiktigt.
- Oh, sure and i like you to! sa jag och kramade om honom.
- Is it okay if i sleep over here tonight? My apartment is on the other side of the citypart. Frågade han.
- Yeah sure i have a extra bed in my sleep room, but can you stay here to about 3'ocklock tomorrow i have to go up early tomorrow. Sa jag besviket.
- Ofcource i can but maybe we should sleep now the clock is alredy eleven. Sa han.
- Good.
Efter att vi pratat färdigt gick vi ut och hämtade Liams extra väska som han hade när han inte visste men skulle sova över hos nån i hans bil. När vi bytt om till pyamas och borstat tänderna så gick vi och fällde ut den lilla extrasängen från väggen och kröp ner i varsin säng jag i min och Liam i extra sängen.
Jag vaknade tidigt och bytte om till en snygg top och ett par vita shorts med nitar. Sedan gick jag upp och åt mina frukost pannkakor. Jag åt snabbt.
Jag tog bilen till universitetet denna morgonen och när jag kom in i klassrummet var jag den enda som kommit.
- Hi darling, you are early today you can go home half past one instead. Sa Mrs. Nilsson.
- Thank you Mrs. Nilsson it will be perfect! Sa jag och log.
Klassrummet fylldes sakta och alla fick sina tider om när dom skulle sluta. Plötsligt klev Alice in i klassrummet.
- Okey, listen now everybody this is Alice she has start her to train herself to a extra teatcher. You can sit there ! Sa Mrs. Nilsson och pekade på platsen brevid Gemma , Harrys syster.
Jag låste upp bilen och hoppade in. Skönt att vara ledig i fyra dagar nu. Jag startade min bil och när jag kom in på uppfarten såg jag hur dörrhantaget trycktes ut på Liams bil och ut kom Liam med en hund.
- Hi, and who is this little angel? Sa jag mjukt och pratade lite med hunden.
- Hello, sweetie this is Loki my dog, i was in my ex-girlfriends apartment to pick up him. We have it biweekly.
- Oh how fun, let's go in ! Sa jag mjukt.
Liams Perspektiv
Jag gillade henne verkligen jag vlle kunna kalla Emily för min men tänk om hon inte känner likadant? Hon var vacker, smart , vänlig , påhittig jag skulle kunna stå och rabbla upp i timmar om vad hon var.
- Yeah sure. Svarade jag efter ett tag.
- Are you okay? Sa hon.
- Let's talk about it in your apartment. Sa jag.
Loki följde efter in i lägenheten och vi satte oss i soffan.
- Tell me, hon gav mig en sträng blick.
- I'm just so immovable in you, sa jag och tittade in i hennes vackra ögon.
- Naww , how sweet but then whats the problem? Sa hon.
- The problem is that i wan't to know how you feel. Suckade jag.En tår fälldes er från ögat. Tänk om hon inte kände likadant. Jag avbröts av att ett par läppar trycktes mot min kind och jag rodnade.
- I feeling the same about you don't worry, sa hon ödmjukt och sedan gick vi och la oss.
Vi vaknade sent den morgonen. Det var planerat att vi skulle stanna här två dagar till och sen flytta hem till mig ett tag, hon hade fått ledigt från plugget i tre dagar extra.
- Goodmorning darling ! Sa jag och gick till hennes säng och omfamnade henne.
- Goodmorning my boyfriend ! Sa hon och jag fick det största leendet på mina läppar som jag aldrig någonsin haft. Hon kallade mig pojkvän skrek en röst inuti mig.

Vi satt och åt frukost när dörren öppnades...

____________________________________________________________________________________

Hejsan nu är nästa kapitel av Still the one ute. Som sagt min första novell så förlåt om det går lite "fort" isf är det bara att säga till :)  ♥

Men iaf vad tycker ni om novellen?

Vet att första kapitlet kom i förgår och andra idag. Uppdateringen kom inte igår för jobbade hela eftermiddagen med att ändra i novellen för att det inte ska gå för fort fram. Förlåt om mina engelska dialoger är skitdåliga men iallafall om ni inte förstår vad jag skriver unom engelskan kan ni bara skicka en fråga i sidpanelen  ♥

Är ledig imorgon för det är 1 maj och då kommer jag skriva fingrarna av mig  ♥

Puss o kram ♥

Ha en bra valborgsmässoafton eller vad det nu kallas Valborgsmässoaftom = Valborg = Valborgsafton. ♥

OCH ETT STORT GRATTIS SVERIGES KUNG CARL XVI GUSTAF GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN OCH HA DEN BÄSTA DAGEN  ♥ ♥ ♥ ♥


 
 
one direction novell

one direction novell

1 maj 2013 13:58

bra del!

- tusen tack för din åsikt, det betyder :) <3

http://novellermedonedirection.blogg.se

One Direction

1 maj 2013 19:23

Hej, det stod att jag hade fått en ny kommentar sen kommer denna konversationen upp så undrar om nån av er skickat fel men älskar båda era bloggar iaf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Direction - 12 maj 2013 18:06

BYTER NU MIN ONE DIRECTION BLOGGADRESS TILL ZNHLL1D.DEVOTE.SE OCH PÅBÖRJAR EN NY NOVELL!!! ...

Av One Direction - 7 maj 2013 16:30


Last first kiss kapitel 3.   Tidigare: Jag stod innanför dörren och hade precis sagt hejdå till Louis.- Mum I'm home! Jag gick in i vardagsrummet och såg mamma sitta snyftandes i pappas knä.- What happend? Sa jag frågandes.- It's Ashley, she's ...

Av One Direction - 5 maj 2013 18:32


LAST FIRST KISS KAPITEL 2.Tidigare: Jag var inne på motorvägen som ledde till Doncaster när någon tappade kontrollen över sin bil bakom min och det slutade med en stor smäll innan allt blev svart.....   Ciaras perspektivJag vaknade upp och hade en...

Av One Direction - 5 maj 2013 16:04


Last first kiss kapitel 1.Prolog: 18 åriga Ciara Moore bor i en lägenhet i London. Ciara var mobbad som liten och aldrig speciellt omtyckt av klasskamraterna. När Ciaras familj bestämmer sig för att flytta till Doncaster bestämmer hon sig för att fly...

Av One Direction - 5 maj 2013 13:55

Hej alla Directioners ♥ Sjukt ledsen att det inte har kommit något nytt kapitel men tänker börja på en ny novell nu för den förra gick åt skogen ♥ Anledningen till att inget nytt kapitel kommit är för att jag haft datorförbud för jag ...

Presentation


Hej och välkommen till min novellblogg. Jag är ett elvaårigt fan av One Direction som gråter av att bara se deras konsärer på Youtube♥ Prologen om den pågående novellen finns i första kapitlet av Still the one♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte göra så att ni får bestämma en tjej som ska komma in i novellen snart (kommer mer i ett enskilt inlägg)är det än bra idé?♥
 Ja♥
 Nej♥
 Ta den vägen ditt hjärta bestämmer♥
 Vet inte♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards